In de tijd dat geluk nog heel gewoon was, werd geluk bepaald door hetgeen je voor een ander deed. Je stond voor andere mensen klaar, zo simpel was het toen. Als de buurman je grasmaaier kwam lenen, dan gaf je die niet alleen, je hielp ook gelijk mee. Misschien niet geheel toevallig stond het nummer ‘Help’ van de Beatles in 1965 dan ook strak bovenaan de hitlijsten. In die tijdgeest zag Hendrik Jan het levenslicht. Zijn missie: tuinierend Nederland voorzien van degelijk tuingereedschap en iedereen helpen bij het gebruik ervan.
Voor wie vanaf 1965 alles heeft gegeven, gaan de jaren nu tellen. Zo ook voor Hendrik Jan. Het werd dan ook tijd voor een nieuwe uitstraling. Wat frissere kleuren, een nieuw lettertype en de bekende opa uit het beeldmerk is vervangen door iemand die zijn kleinzoon had kunnen zijn. Jong, energiek en fris. Ook al is het uiterlijk iets aangepast, het karakter van Hendrik Jan is tijdloos. Zijn nuchtere kijk op zaken, de drang om uitsluitend de beste producten aan zijn klanten te willen leveren, zijn vriendelijkheid en hulpvaardigheid…het zit nog steeds diep geworteld in Hendrik Jan.